kalo nak kenal kobis....

My photo
kalo korang nak kenal, nama ku Nur Salbiah binti Abdullah. kawan-kawan panggil ABBY. asal Tapah, Perak. anak ke3 dari 6 adik beradik. dari umo 1 hari hingga umo 21 tahun aku dibesarkan n blaja kat dalam negeri Perak je. tapi bila dah dapat keje, rezeki aku kat luar negeri Perak iaitu kat Pulau Pinang, Pulau Mutiara, sekarang dah dapat pengiktirafan dunia tau, Negeri Bersejarah Dunia. bangga la jugak skit-skit. aku ada seorang "teman sehidup semati"(insyallah), seorang puteri Nur Amirah safiy & seorang putera Muhammad Afiq. itu la skit-skit cerita hidup aku setakat hari ini. kalo ade ape-ape lagi nanti aku tambah la....

Wednesday, December 10, 2008

balik raya...

raya aidiladha tahun ni aku balik kampung aku kat tapah. kami berkumpul adik beradik je. mak ayah aku mengerjakan ibadat haji tahun ni.

ontheway balik raya kg tapah

tengokla tu. punya luas kusyen dalam kereta kat tengah tu jugak dia nak duduk.


seronok main kuda kayu.....

balik kampung tapah, macam-macam ade mainan. salah satu yang paling anak aku suka kuda kayu tu. dia mula tunggang kuda kayu tu dari dinding tu sampai tang tu. punya la dia seronok.


pakai rambut palsu

ni plak pakai rambut palsu. kakak aku yang no. 2 tu memang suka bersolek-solek skit. dia suka la beli aksesori macam-macam untuk anak dia. bila dah ramai-ramai habis semua anak buah dia dia solek, termasuk la anak aku.

yang baju pink tu la kak aku no. 2

ni la kaum kerabat kami. anak-anak ramai. mak ayah aku ade 4 cucu perempuan 1 cucu lelaki. so "union" kami kuat la.

bergurau dengan Yaya....

ni plak anak aku bergurau ngan salah seorang kembo Yaya. boleh tahan jugak lasak anak aku n anak-anak buah aku yang lain.


amira "kongker" kerusi

ni plak anak aku "kongker" kerusi tu. habis semua orang dia suruh dok bawah. dia beleh gelak plak bila orang lain turun, siap dia duduk tengah-tengah kerusi tu.


2 comments:

Anonymous said...

wah.... idup mira.... kongker kerusi tue tau.... nie mesti ibu kome yang ajo ek...

kobis said...

mesti la. tengok la anak sape